اخبارجازموریانجنوب شرقرودبارجنوبروستای بوینگزهکلوت

طوفان شن در جازموریان و خسارت سنگین به بخش کشاورزی منطقه

طوفان شن در جازموریان – در اثر وزش باد و طوفان گردوخاک در منطقه جازموریان ( شهر زهکلوت ) خسارت های سنگینی به بخش کشاورزی منطقه وارد آمد. در سال زراعی قبل نیز سیل تمام کشاورزی و دامپروری منطقه را با خود برد. فرماندار رودبارجنوب  از خسارت 200 میلیارد تومانی طوفان شن به بخش کشاورزی شهرستان خبرداد و افزود: تاکنون براساس برآورد اولیه بیش از 200 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد شده است .

.

.

قانعی فر از جمع بندی برآورد خسارت اولیه و ارسال به دستگاهای ذیربط خبرداد و اظهار کرد: گزارش مفصلی از وضعیت خسارات به استانداری، مدیریت بحران استان و کشور ارسال کردیم اما هنوز این میزان خسارت تغییر می کند. وی بیشترین میزان خسارات را بخش جازموریان و زهکلوت عنوان کرد. “سعید برخوری”رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت و گو با ایسنا گفت: طوفان روز گذشته (سوم بهمن ماه) بیش از 200 میلیارد تومان به کشاورزان جازموریان خسارت زده است.

لزوم ایجاد باد شکن جهت کنترل باد و کاهش گرد و غبار

باد شکن طبیعی
نقش باد شکن طبیعی

همین بوته خاری که توی عکس دیده میشه به اندازه خودش و قد و قوارش جلوی باد رو گرفته، حالا حساب کنید اگر در وسعت خیلی زیاد توی دشت وسیع  جازموریان از بالا دست زهکلوت تا هرکجا که امکانش هست درختکاری شده بود امکان خسارت سیل یا طوفان شن تا این حد بازهم بود ؟ درد اول از بی توجهی خودمونه که بجای ریشه همیشه دنبال حل صورت مسئله هستیم و يک راهکار سریع و فوری مي خواهيم ، وقتی مالچ پاشی غیرضروری و حتی مضر برای محیط زیست را انجام دادن خوشحالم شدیم جای اعتراض و درخواست درختکاری دقیقا شدیم مث قصه تله موشی که همه گفتن بما ربطی نداره مشکل موشه آخر سر بطور غيرمستقيم شد بلای جان همه ، حالا هم دیر نشده سالهای دیگه نسلهای دیگه هم هستن و حق زندگی دارن جای اینکه همین چند روز احساساتی بشیم پیگیری مداوم کنیم تا راهکارهای دائمی و مفيدي برای جلوگیری از خسارات در آینده انجام بشه.

 

مطالب مرتبط:

دانلود فیلم کوتاه آلونک کاری از مصطفی پلاشی فیلم ساز جوان جیرفتی

علت قاچاق سوخت در جنوب کرمان ! چرا من سوخت قاچاق می کنم

تمام عوارض نسوار و روش های کاربردی ترک آن

جزئیات کامل سیل در جازموریان و رودبارجنوب استان کرمان

معرفی شهدای جازموریان زهکلوت همراه با عکس و بیوگرافی کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا