آموزشپنج گنججازموریانجنوب شرقرسانهرودبارجنوبزهکلوتکهنوجمکران

معرفی شهدای جازموریان زهکلوت همراه با عکس و بیوگرافی کوتاه

معرفی شهدای جازموریان

معرفی شهدای جازموریان

معرفی شهدای جازموریان -کجایند آنان که در صحنه پیکار ، شمشیرهاشان را از غلاف بیرون کشیده ، هر گوشه از میدان نبرد را دسته دسته و صف به صف فرا می گرفتند ؟ آنان جوانمردانی بودند که در پایان هر مصاف از بقاء زندگانی بازگشته از کارزار سپاه خود ، شادمان نمی شدند و از بابت مرگ سرخ کشتگانشان از کسی تسلیت نمی خواستند ، چشمانشان از شدت گریه خوف بر درگاه جلال ربویی به سفیدی گراییده ، شکم هاشان بر اثر روزه داری لاغر گشته و پوست لبانشان بر اثر مداومت بر دعا و ذکر حق خشکیده. رنگ رخسارشان از فرط شب بیداری زرد گشته و غبار فروتنی و تواضع چهرهاشان را پوشانده آنان برداران من هستند که از این سرای فانی سفر می کنند پس سزاوار است که تشنه دیدارشان باشیم و از اندوه فراقشان انگشت حسرت بر لب بگزیم . امیرالمومنین علی (ع) – نهج البلاغه – کلام ۱۲۰

در این پست به معرفی شهدای شهر زهکلوت ( جازموریان پرداخت می شود )

۱- شهید مدافع حرم پرویز بامری

معرفی شهید پرویز بامری از شهدای جازموریان
معرفی شهدای جازموریان
در سال ۱۳۷۳در روستای حسن آباد زهکلوت کودکی زاده شد که نامش را پرویز نهادند،پرویز از همان کودکی طعم فقر ومحرومیت را در محیط خانواده چشید پدر کشاورز بود و با کشاورزی چرخ زندگی را می چرخاند ،او در دامان پدری زحمت کش و مادری پاکدامن پرورش یافت. پرویز تنها چهار سال داشت که مادر از کنار او پر گشود و دست او را در دست خواهر بزرگتر نهاد تا ادامه حیات را بدون مادر ادامه دهد. پرویز دوران ابتدایی را در دبستان شهید دستغیب روستای خود به اتمام رساند و برای ادامه تحصیل به شهر زهکلوت رفت و در هنرستان کشاورزی روستای کپری ادامه تحصیل داد از همان کودکی در کنار تحصیل یار و همکار پدر بود و در کارهای کشاورزی به پدر خود کمک می کرد. پرویز جوانی مومن ولایتمدار و عاشق انقلاب بود و خوش رویی وخوش اخلاقی از ویژگی های بارز شهید بود. مقطع دبیرستان را با موفقیت پشت سرگذاشت و پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدس سربازی رفت و بعد از طی دوسال خدمت در شهرستان شهریار آبانماه ۹۳به روستای خود برگشت وبه شغل کشاورزی مشغول شد. شهید بامری از بسیجیان زهکلوتی بود که با شنیدن نام نویسی و اعزام به سوریه پیش قدم شد علی رغم مخالفت ها وممانعت های فراوان خواهر، پرویز به یگانهای مدافع حرم در سوریه ملحق شد و سر انجام در نبرد با مزدوران سعودی و پیروان اسلام آمریکایی بال در بال ملائک گشود.رزمنده بسیجی که به صورت داوطلبانه برای اجرای عملیات مستشاری به منظور دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با گروهک‌های تروریستی به سوریه رفته بود،سر انجام درسن ۲۱سالگی سوم آذر ۱۳۹۴مورد اثابت خمپاره دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد. آری کپرنشین دیروز مدافع حرم بانوی دمشق شد، راهش پر رهرو ویادش گرامی باد.

۲- شهید بهرام مبارکی
شهید راه امنیت شهید بهرام مبارکی
شهید بهرام مبارکی

ششم خرداد ماه ۱۳۰۹ در روستای رودان از توابع شهرستان بندرعباس به دنیا آمد و پدرش محمد )فوت ۱۳۱۴ ( و مادرش کلپوره )فوت ۱۳۱۸ ( نام داشت. خواندن و نوشتن را می دانست. ازدواج کرد و صاحب نه پسر و پنج دختر شد. کشاورز و داوطلب نیروی انتظامی بود. سیزدهم آبان ماه ۱۳۷۱ در کوتک کهنوج هنگام درگیری با اشرار به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زهکلوت شهرستان رودبارجنوب  واقع است.

 

 

 

 


۳ – شهید ساربان بامری

معرفی شهدا شهید ساربان بامری
شهید ساربان بامری

شهید ساربان بامری فرزند قادر در سال ۱۳۴۱در روستای چاه کوهی شهر زهکلوت دیده به جهان گشود در۱۸اسفند سال ۱۳۶۳برای خدمت مقدس سربازی به مرکز آموزش ۰۵کرمان اعزام شد ودر۲۶فرودین ۱۳۶۵درمنطقه عملیاتی غرب زبیداد به شهادت رسید. متأسفانه در معرفی و تبلیغ شهدای مفقود الاثر در شهرستان رودبار جنوب به قدری کوتاهی و کمکاری شده است که بسیاری از جوانان و نوجوانانی که باید بیشترین ارتباط و انس را با شهدای مفقودالاثر وگمنام داشته باشند حتی نمی دانند شهرستان رودبارجنوب و شهر زهکلوت چند شهید مفقود الاثر دارد. بنابراین، احداث مزار نمادین برای شهدای مفقود الاثر در گلزار های شهدا که قدمی بسیار شایسته است چیزی از مسئولیت بنیاد شهید برای برافراشتن عکس و نام و نشان شهدای مفقود الاثر در نقاط دیگر شهرستان کم نمی کند. باید عکس شهدای مفقود الاثر در پر رفت و آمدترین نقاط شهر و روستا، در مدارس، دانشگاه ها و… برافراشته گردد تا دیگر جوانی نباشد که نداند شهرستان رودبارجنوب وشهر زهکلوت هم شهید مفقود الاثر دارد.

 

 


۴- شهید درگوش دهمیری

معرفی شهید درگوش دهمیری از شهدای جازموریان زهکلوت
معرفی شهدای جازموریان

شهید درگوش دهمیری نژاد

تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۴/۰۳
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۶/۱۱

محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :کرمان – رودبارجنوب – زهکلوت

شهید درگوش دهمیری متولد سال ۱۳۶۴ در یکی از روستاهای زهکلوت بدنیا آمد به طور داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل رفت و در سال ۱۳۶۵ به درجه شهادت نائل آمد.

 

 


۵- این پست آپدیت می شود

 

مطالب مرتبط:

فیلم تسلیم شدن اشرار در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در مقابل سردار سلیمانی

زندگینامه شهید حسین تاجیک فرمانده گردان ۴۱۵ از تیپ ۱ ثارالله در شلمچه

مکان های گردشگری جازموریان و حاشیه آن که هر مسافری را به وجد می آورد

صحبت های قاسم سلیمانی درمورد شهید محمد شهسواری

گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری اولین پزشکان منطقه جازموریان

‫4 دیدگاه ها

  1. اینان رفته بودن لقمه ای نان برای خانواده شان بیاورن نه بدست خودیها و وطن فروشان کشته بشن .

  2. چرا خود حرم کمکشون نکرد اصلا حرمی که قدرت دفاعی از خودش نداره ایا قابل زیارت هست این همون شرک نیست .انان هم انسانهایی بودن مثل بقیه چرا خدا رو فراموش کرده ایم و چسبیده ایم به کسانی که هزاران سال پیش مرده اند؟

    1. کعبه هم تو تاریخ بخونی توسط بنی امیه خراب شدخدایی که نمیتونه مواظب خونش باشه چرا باید عبادت بشه وهابی شل مغز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا