آهنگ بلوچیآهنگ محلیموزیک ویدیوموسقی محلی

دانلود ویدیوی چاپ محلی و اصیل رودبارزمین با کیفیت بالا

دانلود ویدیوی چاپ محلی

دانلود ویدیوی چاپ محلی – چاپ محلی واصیل رودبارزمین ،چاپ نوعی رقص و ورزش باستانی درفرهنگ رودبارزمین است که ریشه درتمدن وآداب ورسوم های این مردمان دارد،چاپ محلی درمراسمات شاد(عروسی)کاربرد دارد که نماد ابراز خوشحالیست که به انواع مختلفی دسته بندی میشود،راست چاپ-چپ چاپ-نِندُکی-کَلَمپُر-سه چاپ-چهاردار-چوچاپ(رحمانی)

به طور کلی می توان موسیقی نواحی جنوب استان کرمان را به چهار دسته تقسیم نمود:

دسته اول شادیانه‌ها که شامل ترامه‌ها و نغماتی است که در عروسی‌ها، جشن‌ها و آئین‌ها اجرا می شود و مهترین آنها عبارتند از: حنابندی، حناگردون، حمومی، سر ا ( سر آب )، چهاردار، سرتراش، شکر پاره کنی، سریوبگنال، سر صندوقی، دسمال گردون و شیه لی، چو بازی ( و چاپ)، و رحمانی ، هلو هالو، نباتی نباتم و زی رکی.

دسته دوم شامل آوازهای محلی و مخصوصا غریبی۲ها که مهمترین آن‌ها عبارتند از : بالا گودی ، بیابونی ، کُرتی ، کُرتی سوغونی ، کهنوئی ، کسر کندی ، بالائی بالاو لاتی، سر آوردی ، سرحدی و دی کن.

دسته سوم شامل آوازهای روائی و عاشقانه است که از مهمترین آن‌ها می توان به شینکم گته ، گیسکو ، شاهنامه خرم و زیبا، سبزه پری ، نازی دلبر ، شوپای دهنو ، پای جم فاریاب و رستم خان اشاره کرد.

دسته چهارم مقام های ساربانی است که معمولا با سازهای نی و بلبون اجرا می شود. مهمترین این مقام‌ها عبارتند از : اشتر برون، اشتر قطار ، گله هی ، ایل و قوچ ، ایل بالا و گرگه فارسی

مشاهده آنلاین ویدیو

دانلود ویدیو از آپارات
مطالب مرتبط:

هنرنمایی خواننده روشندل جازموریانی رحمان فرامرزی نمداد به همراه ویدیو

دانلود موزیک ویدیو عبدل علی به اسم محرم راز با کیفیت خوب

حضور خالو قنبر در خندوانه به دعوت جناب خان و اجرای آهنگ مش احمد در شبکه نسیم

معرفی موسیقی جنوب کرمان توسط سید فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی استان کرمان

مدیر

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد / وجود نازکت آزرده گزند مباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا