پنج گنجرودبارجنوبزهکلوتکنکورینخبگان

گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری اولین پزشکان منطقه جازموریان

گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری

گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری

۱- صدای جاز: سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما خواهران گرامی از شما جهت همراهی و همیاری جهت گفتمان با سایت صدای جاز کمال تشکر را داریم.

فاطمه و عاطفه بامری: بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام ادب و احترام دارم خدمت همه شنوندگان گرامی علی الخصوص مردم شریف جنوب کرمان رودبار جنوب و جازموریان.

۲- صدای جاز: خانم های بامری لطفا یه بیوگرافی از خودتون بگید؟ فاطمه و عاطفه بامری: من فاطمه بامری نژاد و خواهرم عاطفه بامری نژاد رتبه ۳۷ و ۸۸ کنکور سراسری تجربی ۱۳۹۵ و در حال حاضر هم دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم.

۳– صدای جاز: همونطور که می دونید به شما بزرگواران لقب دوقلوهای افسانه ای را داده اند آیا خانم‌های بامری فقط افسانه‌اند؟ یا در واقعیت هم میتوان چنین اشخاصی را جستجو کرد؟ فاطمه و عاطفه بامری: به نظرم جواب این سوال دو تا حالت داره یکی اینکه ما افسانه ای هستیم و وجود حقیقی نداریم و از اونجایی که خودم مطمعنم وجود حقیقی دارم پس این فرضیه رد میشه و فرضیه دوم اینکه ما حقیقی هستیم وجود خارجی داریم ولی درحقیقت افسانه ای نیستیم که خوب قبول این فرضیه منطقی تر به نظر می رسه و اما گذشته از مزاح جواب این سوال به نظرم هر انسانی یک سری توانایی های داره که باید اونا رو بشنایه و در طول زندگیش اونا رو به  فعلیت برسونه که این توانایی ها کم نیست و ما ها با شناخت اونها و یافتن اونها در وجود خودمان می توانیم اونا را کسب کنیم که یکی از این تواتایی ها تواتایی کسب دانشه اما فقط یکی از اونا من نمی دونم به چه دلیلی به من افسانه ای میگن ولی خودم آدمی نیستم که خودم رو اندازه  یک رتبه یک عدد تنزل بدم و در عین حال یقین دارم که در شهر خودم حتی اطرافیانم ممکنه کسانی باشند که خیلی کاملتر و وسیعتر از خودم باشند.

۴- تفسیر شما از آیه (ان الله لا یغیر ما بقوم جتی یغیر ما بانفسهم) چیست؟

فاطمه و عاطفه بامری: خداوند جهان را آفریده انسان را آفریده و جهان را براساس سنت ها اداره می کنه این سنت ها تغییر ناپذیرند و در واقع خداوند در سنت ها راه رسیدن به اهداف را به ما نشان می دهد به نظرم این ایه یکی از مهم ترین سنت های که در زندگی اجنماعی انسان ها وجود دارد را بیان می کند یعنی حرکت از درون و تغییر تحول درونی جز لاینفک هر تغیییر و تحول بزرگ در یک جامعه است بنابراین اگر ما تصمیم به تغییر دادن وضعیت منطقه و شهرمون رو داریم چه من به عنوان یک دانشجو چه هر کسی دیگه ای توی هر صنف سمت یا شغل دیگه ای که هست مسئولیم به تغییر دادن وضعیت و مسئولیم به ارتقائ خودمون و جامعه امون و با وجود این منبع وحیانی که این سنت داره یقینا این راه تنها راه مطمعن ترین راه و بهترین راه برای رسیده به این هدف است. (گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری)

۵- درس خوندن اصلی رو از چه زمانی شروع کردید؟ فاطمه و عاطفه بامری: درس خوندم رو که یقینا از همون ابتدا شروع کردیم اما برای کنکور از همون سال سوم دبیرستان به طور جدی شروع کردیم منابع ما هم در درس های مختلف متفاوت بود و تقریبا منابع خوبی بود که همه از انها استفاده می کنند مثلا انتشارات گاج خیلی سبز مبتکران کانون و… روش مطالعمون در هر درس یک روش کیفی بود یعنی ما مطالعه منابع مختلف رو تا زمانی ادامه می دادیم که به اشباع برسیم یعنی اگه رفتیم سراغ یک منبع دیگه سوالات و نکات برامون تکراری باشند.

۶- متاسفانه ما وقتی که شما رو به عنوان الگو برای دانش آموزامون معرفی می کنیم با ناامیدی ابراز می کنند که خانم‌های بامری در مدرسه‌ی با تمام امکانات درس خوندن و ما این امکانات رو نداریم میشه درباره این موضوع توضیح بدین؟

فاطمه و عاطفه بامری: ببینید بچه ها یه واقعیت انکار ناپذیری وجود داره و اون اینکه ما در منطقه ای قرار گرفتیم که محرومه و طبق آیه ای که گفتم هیچکس هم به جز ما نمی تونه این محرومیت رو بر طرف کنه جای بهانه اوردن برای هیچکسی نیست چه من که به تفسیر شما در جای قرار گرفتم که همه امکانات رو در اختیارم قراد دادن چه به تفسیر خودم که در دوران مهم نوجوانی ۷ سال به دور از خانواده درس خوندم کاری که برای خیلی ها سخت باشه ۷ سال در جاهای مختلف با ادم های مختلف که با مشکلاتی که هیچ کدام از شما اون ها را تجربه نکرده باشید چه من چه شما هیچ کدوم ما نمی تونیم از زیر بار مسئولیتی که به دوش مون گذاشته شده شونه خالی کنیم ما خودمون وقتی در این چند سال با مشکلاتی روبرو میشدیم به جای بهانه آوردن حرف مون این بود

خدایا تمام درد ها عالم ازان من باشد اما خزنده نباشم که تک تک انها مرا ازا دهد رونده نباشم که بعضی مرا خورد و بعضی مرا ازار بدهند . پرنده باشم و بر همه انها مسلط باشم

بچه ها این تفکر و توجیه شما اصلا منطقی نیست چون همه ما می دونیم که ورای هر امکاناتی امکاناتی هست ورای هر استعداد و هوشی یقینا هوشی هست یقنا تفاوت های بین انسان ها و انچه که در اختیارشان قرار داده هست فکر نکیند که ما وقتی بخوایم راهی رو شروع کنیم تمام امکانات در اختیارمون قرار میگیره همیشه کسی از یه جای به جای دیگر میره در مقابلش مقاومت وجود داره یقینا ما هم همینطور بودیم وقتی از یه جای به جای دیگر میرفتیم این طور نبود که همه امکانات رو در اختیارمون قرار بدن بلکه یقنا ما هم مشکلاتی در مقابلمون و جلوی راهمون بود حتی بعضی وقتی ما رو منصرف می کردن از این کار و میگفتن وقتی از این جا برین جای دیگه ممکنه که مشکلاتی براتون پیش بیاد ممکنه که بقیه از شما بهتر بشن روحیتون تضعیف بشه و اینطور اما حرف ما این بود

کشتی در ساحل امن تر است اما کشتی برای ماندن نیست ما زنده به انیم که ارام نگیریم

ما باید حرکت کنیم این حرکت ما خواستنی نیست ما باید اینکار را بکینم ما باید تمام  تلاشمون رو برای از بین بردم محرومیتی که در منطقه مون هست چه با پیشرفت خودمون و چه با کمک به پیشرفت دیگران انجام بدیم . گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری

۷- در آخر اگر سخنی دارید بفرمایید؟

فاطمه و عاطفه بامری: میگم که صمیمانه براتون آرزوی موفقیت دارم اعتماد به توانایی های که خدا در وجودمون قرار داده اعتماد به حمایتش اراده و پشتکار و توکل به خدا و در نهایت سپردن نتیجه هر چی که هست  به خودش (گفتگو با فاطمه و عاطفه بامری)

 

مطالب مرتبط:


معرفی نخبگان و فرهیختگان قلعه گنج و کهنوج قسمت دوم

یوسف بامری دانشجوی کارشناسی رشته الهیات دانشگاه فرهنگیان

خلیل زارعی مستند ساز جنوب کرمان که با دستمزد کارگری فیلم می سازد

معرفی مرحوم باقر ابن بختیار شخصیت علمی و نویسنده جنوب استان کرمان

معرفی فرهیختگان، نخبه ها و چهرهای علمی رودبارزمین

کاظم قنبری

کاظم قنبری لیسانس مهندسی نرم افزار افتخار می کنم که بتوانم گامی در جهت حل مشکلات مردم جنوب کرمان بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا