پنج گنججازموریانفیلمکمپین جازموریان

لحظه تولد بچه شترهای دو قلو در صحرا به همراه ویدیو

لحظه تولد بچه شتر

لحظه تولد بچه شتر – در زبان عربی، نفر، واحد شمارش انسان و شتر است؛ و در سایر حیوانات استعمال نمی شود. عرب هیچگاه از واژه ی نفر، برداشت بدی هم ندارد.

شتر حیوان مفیدی است و کاربردهای فراوانی دارد. این حیوان علاوه بر اینکه وسیله اصلی رفت‌وآمد ساکنین صحراست، از سویی دیگر می‌تواند خوراکی آدمی و وسایل مورد نیاز دیگر را به انسان عرضه کند و انسان می‌تواند با تغذیه با شیر و گوشت شتر، تا هفته‌ها در صحرا زنده بماند. هم چنین می‌توان از چربی کوهان به جای کره استفاده کرد و پشم شتر را در ساختن خیمه‌ها، پتو، فرش، لباس‌های پشمی، طناب و ریسمان به کار برد. هم چنین می‌توان از مدفوع خشک شده شتر برای روشن کردن آتش استفاده کرد و پس از کشتار شتر می‌توان از پوست آن برای ساختن کفش و مشک و چیزهای دیگر استفاده کرد.

به علت همین اهمیت واحد شمارش شتر نفر است.

جازموریان بهترین مکان برای پرورش شتر در ایران

جازموریان را می توان بزرگترین و مناسبترین مکان برای پرورش شتر در ایران دانست. شترهای تیز رو و چالاک که حتی نظر عرب های حاشیه خلیج فارس را نیز به خود جلب کرده است. اما متاسفانه هیچ گونه بهایی به این پتانسیل مهم در منطقه داده نمی شود و شتربانی و کشتار آن کاملا به صورت سنتی انجام می شود و تمام ظرفیت ها و استعدادهای شتر جازموریان به اسم شهر یزد تمام می شود.

تماشای تولد شتر

 

متن : ایران دیالوگ
مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا