آهنگ بندریآهنگ محلیموسقی محلییاسین شهریاری

معرفی کامل خواننده محبوب رودباری یاسین شهریاری + آهنگ گُچِگ رودباری

یاسین شهریاری

یاسین شهریاری یک معرفی از خودت واینک متولد چه سالی هستی؟

یاسین شهریاری : من یاسین شهریاری . زادروزم ۵آذرماه سال ۱۳۷۴ است. زادگاهم کهنوج. که از کودکی همراه خانواده ام در شهر زیبای بندرعباس زندگی می کنیم. و هنرم موسیقی پاپ است.

از کی واصلا چه شد که به خوانندگی روی آوردید؟

یاسین شهریاری : خوب از کودکی یه جوری به خواندن علاقه داشتم. وبرخی در تعریف آوازم تعریف های می گفتند.

تا اینکه یک روزی همراه دوست و همکلاسم در کناردریا بودیم و آوازی می خواندم.. یادمه کلاس اول راهنمایی بودیم.

دوستم که همسن وسالم بود ولی درکار آهنگ مهارتی داشت.

در منزل خود باحمایت پدرش دستگاه های استریو داشتند.

همان لحظه به من پیشنهاد داد وگفت که صدایم خیلی عالیه واگر آهنگسازی و ضبط شود میتوانم موفق باشم.

خوشحال قبول کردم. رفتیم استودیو خانگی همان دوستم و آهنگی که نامش را «خداحافظی» نامیدیم، خواندم و آهنگسازی موفقی رویش شد.

وبه سرعت دست به دست می شد.

و من رفتم دنبال کار خودم. تا اینکه ۸ماه بعد، در پی یک اتفاق کارم دوباره استارت خورد.

اینگونه بود که دوستی با خانواده اش رفته بودندمشهد پابوس امام رضا (ع).

دوستم در هتلی از مشهد، شخصی مسافر را دیده بود که همان آهنگ مرا گوش می کرد.

دوستم به او گفته بود اینکه گوش می کنی صدای دوست من است. اون مسافر گفته بود.

نه بابا این خواننده ا ی است.

که خدا می دونه کجای اروپا نشسته است.

رفیقم بازهم تکرار می کند که اون مرد باکنایه بهش گفته بود .باشه قبول کردم.. ولی نیم ساعت دیگه نگی برادرم هست.

وقتی این خاطره برایم تعریف کرد. در من اثری عمیق گذاشت.

انرزی فوق العاده ای گرفتم و از همان جا تشویق شدم که دوباره کارم را با حساب و کتاب بهتری شروع کنم.رفتن دوستم به زیارت امام رضا (ع) سبب شد.

بنابراین خواندن یک آهنگ در مدح امام رضا (ع) را گردنم هست. ولی نمی خواهم در حد کاری عادی باشد. بلکه در مدح امام هشتم با آن عظمت لازم است با یک شعر وکار بسیار قوی بخوانم .

باردوم چگونه و کجا شروع نمودی؟ وهزینه هارا از کجا تامین کردی؟

یاسین شهریاری : نزد همان دوست همکلاسم رفتم وگفتم می خواهم ادامه بدهم.

چندتا آهنگ دیگه بخوانم. دوستم گفت. خیلی خوبه …ولی باید از این به بعد هزینه استریو و دستمزد مرا بپردازی .

من که بطور اتفاقی با آهنگ خداحافظی شروع کرده بودم با همان آهنگ تشویق شدم به صورتی جدی راهم را ادامه دهم.

موضوع رابه پدرم گفتم. خیلی خوشحال شد وتشویقم کرد. و قبول کردهزینه ها را پرداخت کند.

ومن رفتم شروع کردم ۷تا اهنگ جدید خواندم که در آن موقعیت و زمان خودم بازتاب خوبی داشت.

آوازه ام در بندرعباس تا کهنوج پیچید.خیلی ها تشویق کردند و اندک افرادی هم زخم زبان زدند.

که روی هم رفته معروف شدم دراین وقت۱۴ساله بودم .

که یک اتفاق بسیار مهم دیگری برایم افتاد که موسیقی را مدت سه سال کنار گذاشتم.

وآن نامزدی کردن با دختری از خویشان بود. تا خودم را یافتم .

نامزدی شده بودم. ودر ۱۵سالگی عقد کردم که همین باعث شد تا مدتی از موسیقی دور بمانم.

عجب… نامزدی …!! برایت خیلی زود نبود .؟چه شدکه یکباره از این سو به آن سوی رفتی؟

یاسین: بله .. الانکه فکر میکنم اصلا تصورش برایم هم خنده دار و هم غیرباوراست.


دانلود آهنگ شینک خریدوم

پخش آنلاین

دانلود آهنگ گچگ رودباری

پخش آنلاین


خوب بعد از اون توقف کوتاه می بینیم که روندی موفقیت آمیز د اری ، پس از کی دوباره خوانندگی را شروع کردی ؟

یاسین: زندگی مان تا سه سال بعد یعنی سال۹۲ به همین روال گذشت و در سال۹۳ دوباره عشق موسیقی مرا به خود فراخواند. تا هنرم را با تجربه ودانش بیشتر به شکلی حرفه ای دنبال کنم . و آهنگ« بی چه ناز اکنی» را به گویش محلی خواندم. از آن پس ۱۴ آهنگ خواندم که در سایت ها و فضاهای مجازی ورسانه های اجتماعی منتشر شد. سه تا محلی به گویش رودباری هستند. .۱- بی چه ناز اکنی ۲- بمونه رو دلت ۳- بی چه نیهتی و۵ تا ازآهنگ هایم بندری اند. : ۱- به دِلُم اَمُونت ۲- چهِ کَ ساده ۳- رُوم ناکُن ۴- نُشونه پَس هادَه ۵- چشم ازت ناسَم آهنگ های فارسی: ۱ــ رویای تو ۲ــ ثابت کن دوستم داری ۳- هنوز دلتگ آن روزام

یاسین شهریاری. یک سوال بسیار خاص دارم. شما متولد نیمه دوم سال ۷۴ هستید و من این را کاملا میدانم. اما از افرادی بارها شنیده ام. ودیده ام که براین تصورند شما دست کم ۲۶ یا ۲۷ ساله هستید. اگر دراین زمینه تجربه ای دارید. در مواجه با این تصور، شما چگونه واکنشی داسته اید؟

یاسین شهریاری : درسته همین گونه است.بارها برای خودم هم پیش آمده . باتوجه به نمای فیزیکی چهره و سرعت رشد جسمی ام. این تصور برای بیشتر مردم پیش می آید. خوب واکنش من لبخندی گذرا است. چراکه مردم بنا برتصوری که دارند نظر می دهند..واما من فکر می کنم مهمتر از همه ی اینها این استکه انسان درونی نیکو وپاک داشته باشد. برخوردار از بینشی معنوی و تفکری سالم داشته باشد. پایبند ارزش های دینی و انسانی باشد. وگرنه سن وسالها پایدار نیستند. بقول شاعر که می گوید: سیرت زیبا به از صورت زیباست.

سوال دیگر اینکه آیا درزمینه برگزاری کنسرت درآینده هم برنامه ای دارید؟

یاسین: تا کنون دراین باره برنامه این نداشته ام. ولی بارز و پیداست که هر کسی دوست دارد واز آرزوهایش هست که هنر خودرا درخدمت مردمش قرار دهد. و من بسیارافتخار خواهم کرد که روزی بتوانم برای مردم و همشهریان خودم بخوانم. ولی این را بایدمردم بخواهند .. انشالله روزی محقق شود.

در طی این مسیر تا امروز، فکرمیکنی چه کسانی در موفقیت شما موثر بوده اند؟

یاسین: خوب تشویق های پدرم تاثیرزیادی در فعالیت هایم داشت. اما در راستای همکاری برای ساخت کارهای هنری برخودم لازم . واجب می دانم از استاد حسین سنجری ترانه سرا وآهنگساز که نه تنها بیشترین همکاری بامن داشته است بلکه در تولید کارهای هنری، همه ی دانسته های خود را درپیشرفت روند برنامه ها و تولیدآثار هنری دریغ نورزیده و بخش مهمی ازکارهایم وی نقش دارند. از احسان رضایی که در تولید کارهای جدید بیشترین همکاری دارد و تنظیم آهنگ های فارسی و بندری همکاری داشته است. تشکر ویژه دارم. وشایسته می دانم از هنرمندان نازنینی که تنظیم کنندگی آهنگ های محلی همکاری داشته اند، دوستان اسماعیل محمودی و عدنان الماسپور و هنرمندانی که در خلق اثرهمراهی نزدیکی داشته اند مانند حافظ هرمزی ، مهدی بنی اسدی ومیلاد انگیزه وراستی یادم نرود دوست نازنین عالی جناب فرشاد فرزادپور که در بحث ضبط آثار زحمات زیادی متحمل شده قدردانی وسپاسگذاری کنم.

جناب یاسین شهریاری یک سوال فنی و متفاوت می پرسم. برخی می گویند صدای شما تا حدود زیادی شبیه صدای ناصرعبدالهی است. دراین باره چه نظری دارید…؟

یاسین: ناصرعبدالهی خواننده بزرگ و قابل احترامی بود که طرفداران پرشماری درمیان ایرانیان وحتا فارسی زبانان جهان دارد. ومن هم صدا وشخصیت اورا دوست دارم. اما همه ی اینها دلیلی نمی شود که از تقلید صدای وی استفاده کنم. حالا اگر کسانی این نظریه را دارند خوب شاید برمی گردد به نوع آهنکهای بندری که می خوانم.که شاید تحریرها و رگه هایی آوایی مشابه باشد.

خلاصه اینکه برمی گردد به نوع سلیقه و برداشت و نظر شخصی آن بزرگواران و هر نظری هم محترم است. اما به نظر خودم کارهای ما متفاوت است. وبایدهم باشد. واصلا لازمه ی موفقیت یک هنرمند در تولید اثری فاخر در وهله نخست این است که خودش خودش باشد. کس دیگری نباشد. ودر زیبایی هنر کسی دیگه پنهان نشود.وبا هنر دیگران عرض اندام نکند. باید برای هنرخود اصالتی پویا وشناسنامه ای شکوفا بیافریند . یک هنرمند واقعی باید نیاز جامعه اش را بشناسد. واثری تولید کند که به نیاز جامعه اش پاسخ دهد. نه آنچه که موجب میل وعلاقه مخاطبینش هست.

یاسین شهریاری جان بگو هدف اصلی خودت از خوانندگی چیه..واز آرزوهای هنری ات بگو .؟

یاسین:راستش وقتی آدم عاشق بشه هدف درکمال یابی همان مقصود می بیند. ومن هم که واقعا عاشق هنرم هستم..یکی اینکه بتونم موسیقی بومی مان وشکل فاخر آن را بیابیم و در کشور وجهان بشناسانیم. وبااین هنر. داشته های ارزشمند سرزمین خودرا معرفی کنیم. ارزش های فرهنگی خودرا پاسبانی کنیم.. من فکر می کنم موسیقی ما خیلی غریب و ناشناخته مانده است . موسیقی ما غنایای زیادی دارد که می شود حتا جهانی اش کرد. برای همین اگر هرچه بیشترتلاش کنیم ارزشش را دارد. به نظرمن اگر روی موسیقی بومی ما تحقیق عالمانه ای شود به نتایج ارزنده ای می رسیم. یکی از آرزوهایم این است که آهنگی در مدح و وصف حضرت امام جواد (ع) امام نهم ما که در جوانی وسن ۲۵سالگی شهید شدند بخوانم..انشالله

برای آینده چه برنامه ریزی دارید؟

یاسین: الان تمام تلاش ها و کار هایم به سمتی زوم شده اند که بتوانم انتشار یک آلبوم با ۸آهنگ متفاوت بزودی روانه بازار کنم. . وهم اکنون در نوبت مجوز هستم. که یک آهنگ ازاین آلبوم خودم را نذر امام زمان(عج) خوانده ام. بدون تعریف واقعا کاری ارزنده است. تلاش کرده ایم چون بنام حضرت ولی عصر(عج) است، اثری ارزشمند و سرشاراز جاذبه های معنوی باشد.اینکه تاکجا توانسته ایم موفق شده باشیم. بستگی به نظر ونگاه مردم عزیزمان به ویژه مردم ارجمند هرمزگان و جنوب کرمان دارد.

گفتگو از حمید شهریاری چاپ شده در نشریه مینوجهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا