آهنگ بندریآهنگ محلیجنوب شرقرسانهموسقی محلییوسف سلیمی

بازخوانی آهنگ گیس گل اثر یوسف سلیمی توسط علی چترزرین

بازخوانی آهنگ گیس گل

بازخوانی آهنگ استاد سلیمی هنرمندی باردگر از فاریاب
علی چترزرین(عطا)
باهمکاری هنرمند رودباری خسرو علی آبادی

حکایت ترانه ی گل گیس
ترانه گل گیس
گل گیس داستان چوپان و دختر کدخدایی است که عاشق یکدیگر هستن . ولی کدخدا به چوپان بها نمیده و با حقارت به او نگاه می کنه.چوپان هر روز در صحرا برای گوسفندان نی می زده و دختر هم در خانه عاشقانه به نی چوپان گوش میداده تا اینکه یه روز دزد به گله میزنه و دست و پای چوپان را میبندن و نی هم میشکنن . ولی هر کار میکنن نمیتونن گله را حرکت بدن . چوپان میگه گله فقط با صدای نی من حرکت میکنه . دزدها مجبور میشن دست های چوپان را باز کنن و چوپان با همون نی شکسته شروع به نواختن میکنه .و به وسیله نی با گل گیس صحبت میکنه :گل گیس بووت خبر کن گل گیس مینا به سر کن گل گیس گله نه بردن . . . .و گل گیس هم از بس روزها به نی چوپان گوش داده بود زبون اون را یاد گرفته بوده پیام چوپان را میفهمه و به مردم آبادی خبر میده و گله نجات پیدا میکنه و بعد از این ماجرا پدر گل گیس با ازدواج موافقت میکنه( نام داستان گل گیس در کتاب دهخدا هم اومده )

دانلود آهنگ


دانلود بازخوانی آهنگ گیس گل


مطالب مرتبط:


دانلود آهنگ زمانه زمانه با صدای یوسف سلیمی با لینک مستقیم

دانلود آهنگ سرتراش یوسف سلیمی مرد فراموش نشدنی رودبارزمین

دانلود فول آلبوم یوسف سلیمی خواننده فراموش نشدنی رودبارزمین

‫5 دیدگاه ها

  1. روح اله رحیمی هستم از مرودشت استان فارس.این ترانه ماندگار با نی زیباست وبس.خدای ناکرده نمی خواهم اجر دیگران را که ترانه را با دیگر آلات موسیقی اجرا کرده‌اند ضایع کنم ومن در حدی نیستم که در مورد چگونه اجرا کردن موسیقی نظر بدهم،منتهی سلیقه خودم را بیان کنم.ازتمام مردم عزیز کرمان قدردانی می کنم وکف پایشان را می بوسم.
    با احترام

  2. سلام شعر به این صورت موهات وبافتی گیسه گو گله رو بردن گیسه گو بابا خبر کن گیسه گو مشکو رو. ابو کن خورجین وپله گیسه گو صد تا سوارن گیسه گو سینه گدارن گیسه گو بابا خبر کن گیسه گوبرنوفشنگ کن گیسه گو جمازو و زین کن گیسه گوباباخبر کن گیسه گواسببا رم ده گیسه گو جماز بتازون گیس گو صدتا سوارن سینه گدارن بابا خبر کن گیسه گو گله رو بردن گیسه گو قوچای رنگی نری دو رنگی بز های زنگی گله رو بردن گیسه گو بابا خبر کن گیسه گو هم یادش می داده دود درست کنه هم فرار کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا