آهنگ بندریموسقی محلییوسف سلیمی

دانلود فول آلبوم یوسف سلیمی خواننده فراموش نشدنی رودبارزمین

آهنگ های یوسف سلیمی

آهنگ های یوسف سلیمی – بدون تردید یوسف سلیمی یکی از بزرگترین هنرمندان فراموش نشدنی فاریاب و موسیقی نواحی جنوب کشور محسوب می شود که چندین بار در جشنواره های موسیقی نواحی کشور به عنوان برترین خواننده معرفی شده است. خوانندگی در مجموعه آلبوم های «کویرانه»، «حیرت آهنگ»، موسیقی فیلم «بانوی گل سرخ» به آهنگسازی محمدرضا درویشی از جمله آثار برجسته این خواننده فقید موسیقی نواحی است.

استاد سلیمی علاوه بر تسلط بر مقام های استان کرمان از جمله مقام های حماسی و روایی، مقام های مذهبی و چاووشی خوانی، شادیانه ها و سوگ آواها را در بهترین کیفیت اجرا کرد ه بود ضمن اینکه در حوزه حرکات موزون آیینی جنوب کرمان تسلطی استادانه داشته است. او در این سال ها تمام تلاش خود را برای احیای موسیقی منطقه جنوب کرمان انجام می داد که واقعا نقش زیادی در زنده نگه داشتن موسیقی نواحی کرمان داشته و دارد.

 دانلود آهنگ ها به صورت تکی


دانلود آهنگ جام جم نوا


 


دانلود آهنگ گیس گل


 


دانلود آهنگ دشتی ۱


 


دانلود آهنگ دشتی ۲


 


دانلود آهنگ دشتی ۳


 


دانلود آهنگ دشتی ۴


 


دانلود آهنگ هلو هالو


 


دانلود آهنگ شینکوم گته


 

ترانه گل گیس

گل گیس داستان چوپان و دختر کدخدایی است که عاشق یکدیگر هستن . ولی کدخدا به چوپان بها نمیده و با حقارت به او نگاه می کنه.چوپان هر روز در صحرا برای گوسفندان نی می زده و دختر هم در خانه عاشقانه به نی چوپان گوش میداده تا اینکه یه روز دزد به گله میزنه و دست و پای چوپان را میبندن و نی هم میشکنن . ولی هر کار میکنن نمیتونن گله را حرکت بدن . چوپان میگه گله فقط با صدای نی من حرکت میکنه . دزدها مجبور میشن دست های چوپان را باز کنن و چوپان با همون نی شکسته شروع به نواختن میکنه .و به وسیله نی با گل گیس صحبت میکنه :گل گیس بووت خبر کن گل گیس مینا به سر کن گل گیس گله نه بردن . . . .و گل گیس هم از بس روزها به نی چوپان گوش داده بود زبون اون را یاد گرفته بوده پیام چوپان را میفهمه و به مردم آبادی خبر میده و گله نجات پیدا میکنه و بعد از این ماجرا پدر گل گیس با ازدواج موافقت میکنه( نام داستان گل گیس در کتاب دهخدا هم اومده )

 

منابع متن: آقای فواد توحیدی

 

بیشتر بخوانید


سفری به دل جازموریان با دوربین جادویی مهدی میرزایی

دانلود آهنگ دلتنگی قنبر نارویی با نوازندگی وحید ناجی بهترین آهنگ سال

دانلود جدیدترین موزیک ویدیوی اسلام نظری ، حسین نظری و میثم نظری با سرعت بالا

دانلود آهنگ افغانی جدید با صدای جمشید پروانی با لینک مستقیم و سرعت بالا


‫17 دیدگاه ها

  1. درود فراوان بابت اهنگون واقعا قشنگ اخونه مرحوم سلیمی یاد خاطرش در دل همه جنوبیون هستن .

  2. سلام
    آهنگ مشترک مرحوم سلیمی و حامد سالمی به نام نبات کسی داره بفرستا؟

  3. سلام بسیار ممنونم بابت اینکه آهنگهای مرحوم یوسف سلیمی را برای دانلود گذاشته اید . این آهنگها فوق العاده زیبا و شنیدنی است و برای جنوب استان کرمان مجموعه ارزشمندی است.

  4. سلام ممنون از اینکه جنوب را زنده نگه میداری.، هنرمند تاتر و تلویزیون منوچهر صبوری هستم، اصالتا رودباری هستم

    1. سلام آقای صبوری عزیز شما لطف دارید ولی کار شما و امثال شما عزیزانه که باعث رشد فرهنگی و آشنایی بیشتر مردم با جنوب کرمان میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا