پنج گنججنوب شرقرسانهرودبارجنوبفاریابفرهنگقلعه گنجکهنوجمستندمکرانمنوجان

مستند روستا نشینان بلوچ از نگاه دوربین جواد قارایی مستند ساز جوان ایران

جواد قارایی تهیه کننده و کارگردان مستندهای ایرانگرد

مستند روستا نشینان بلوچ به کارگردانی جواد قارایی – در این سری از مجموعه مستند ایرانگرد گروه آقای جواد قرایی به روستاهای بلوچستان سفر کردند. پس از چند ماه تلاشِ جانانه ی جوانان روستای بارگدن در استان سیستان و بلوچستان، این روستا صاحب آب شد. از پیوند دو چشمه که در ۹ و ۱۱ کیلومتریِ روستا و در دل کوهستان که راه بسیار دشواری داشت و با کمک چند تن از دوستانِ نیکوکارم که هزینه خرید ۱۲ هزار متر لوله و اتصالات و حمل و نقل را با عشق به هموطنانِ محروم پرداختند، و با مشقتی که جوانان روستا برای حمل لوله ها در کوهستان با موتور سیکلت و چهارپا و نیروی انسانی در دل کوهستان تحمل کردند، بارگدن اکنون آبِ دارد و همچنین به یکی دیگر از روستاهای بی آب در حوالی نیکشهر به نام ِ ملک رودان با لوله کشی، آب رسانی شد.

مشاهده آنلاین ویدیو مستند روستا نشینان بلوچ به کارگردانی جواد قارایی

 

جواد قرایی : بیکران سپاس از دوستان عزیزم که در این راه بنده را یاری رساندند. بیکران سپاس از دکتر محمود بلوچ عزیز که سختی بسیاری در شناسایی چشمه ها و سرپرستی عزیزان در روستا برای اجرا به جان خرید و آسیب هم دید. سپاس بیکران از جوانانِ عزیز روستا که جانانه تلاش کردند. هزینه آن هم حدود ۴۰ میلیون تومان شد.در ضمن به کمک یکی دیگر از نیکوکاران عزیز یک چشمه سرویس بهداشتی در روستا ساخته شد.
باورکنیم اگر امکانات نخستین همچون آب و برق و مدرسه و سیستم بهداشت به روستاها برسد، و در کنارش صنعت گردشگری پایدار رونق گیرد و آسیبی هم به طبیعت و معماری روستاها و فرهنگ اقوام وارد نشود، روستاییان به حاشیه شهرها کوچ نخواهند کرد.
بنیاد نیک ورزی ایرانگرد هم مراحل پایانی و جانکاهِ اداری را برای ثبت پشت سر می گذارد . امیدوارم با کمک هموطنانی دلسوز و عاشق بتوانیم در زمینه ایجادکار، آب رسانی، آموزش و بهداشت وسیله ای باشیم درست و نیکو برای کم کردنِ اندکی از دردِ محرومین عزیزِ کشورمان. بیکران سپاسگزارم و بسیار دوستتان دارم.
این پُست و متن را هم در صفحه ام قرار دادم چون عزیزان زیادی در این مورد بسیار سئوال پرسیدند، ورنه ما جز یک وسیله کوچک، هیچ نیستیم و هرچه هست از اوست.

مطالب مرتبط:


مستند کمنزیل منوجان به کارگردانی خلیل زارعی مستند ساز جوان رودبارزمین

مستند روستای بوینگ بخش جازموریان و معرفی پتانسیل های این روستا

میل فرهاد در شمال جازموریان تکه ای از سیاره ای دیگر است

نامه شپی محمد از اهالی جازموریان به مسئولین در سال ۱۳۶۰

مدیر

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد / وجود نازکت آزرده گزند مباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا