پنج گنج

درخواست مردم پنج گنج از مدیر شبکه کرمان

درخواست مردم پنج گنج از مدیر شبکه کرمان

درخواست مردم پنج گنج از مدیر شبکه کرمان -از خاموشی شبکه ی کرمان در جنوب تا خاموشی مسئولین شبکه در شمال بر همگان روشن است که رسانه های تصویری جمعی با مخاطب معنا و اهمیت پیدا می کند و همواره شاهد بوده ایم که یکی از مهمترین دغدغه های گردانندگان رسانه های جمعی خصوصا تلویزیون جذب و نگهداری مخاطب است. این رسانه ها همواره در تلاشند تا به هر روش ممکن مخاطب را در مقابل کانال خود نگه داشته و کوشش میکنند تا دست مخاطب را از کنترل تلویزیون دور نگه دارند.

این روزهای که تعداد شبکه های تلویزیون و انبوه شبکه های ماهواره ای به همان یک، دو و سه قدیم خلاصه نمی شود و حتی از تعداد انگشتان دست و پا هم گذشته است این دغدغه هر چه بیشتر و بیشتر شده است. حال جای سوال است که چرا در این وانفسای جذب و نگهداری مخاطب، شبکه ی کرمان (یا به قول جنوبی ها شبکه ی شمال کرمان )این جایگاه بلند و اهمیت بالای مخاطب را درک نکرده است.

#شبکه_کرمان_بدون_رودبارزمین_هرگز

با وجودی که نزدیک به نیمی از مخاطبین شبکه ی کرمان به طور واضح و روشن در یک پویش همگانی مردمی با شعار #شبکه_کرمان_بدون_رودبارزمین_هرگز ، رسما اعلام کرده اند تا زمانی که شبکه ی کرمان ساعاتی منظم را به پخش برنامه به گویش جنوب کرمان اختصاص ندهد شبکه ی کرمان را نمی بینند اما همچنان مسئولین این شبکه ی استانی سکوت اختیار کرده و در برابر خاموشی شبکه ی تلویزیونی شان در جنوب استان خاموشند. با وجود مطالب متعدد ،نامه نگاری ها و اعتراض همگانی هنرمندان، نخبگان زبانشناسان و مردم فهیم و مظلوم جنوب استان و با گذشت یک هفته از این پویش مسئولین شبکه ی کرمان هنوز موضع خود را در قبال این خواسته ی به حق مردم مشخص نکرده و هیچ پاسخی چه مثبت و چه منفی به مردم جنوب نداده اند.

حضرات مسئول شبکه ی کرمان

یا از اهمیت و جایگاه مخاطب در رسانه غافلند و یا برای مردم جنوب استان ارزش و اهمیت قائل نیستند وگر نه راه سومی متصور نیست. گمان نمی کنم لازم باشد راجع به قدمت اصالت و اهمیت زبان رودباری متذکر شوم چرا که عزیزان زبان شناس بومی بارها و بارها در مقاله های متعدد ارزش، اهمیت و جایگاه این گویش اصیل بازمانده از فارسی باستان را برشمرده اند و مطمئنم به سمع و نظر عزیزان رسیده است. پس خواهشمندیم هر چه سریع تر به خواسته ی به حق این مردم که شنیدن صدای خودشان ا( شبکه ی خودشان است پاسخ داده و این لجبازی کودکانه را کنار بگذارید. (درخواست مردم پنج گنج از مدیر شبکه کرمان)

درباره نویسنده

درباره نویسنده

مهدی میرزایی کارشناس ارشد تولید سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا