تلویزیون رودبارزمینجنوب شرقرسانه

انیمیشن قلعه گنج کار جدید گروه انیمیشن سازی دیرین دیرین

انیمیشن قلعه گنج

انیمیشن قلعه گنج کار جدید گروه انیمیشن سازی دیرین دیرین – عملکرد بنیاد علوی در قطب اقتصاد مقاومتی، شهرستان قلعه گنج

درباره قلعه گنج

قلعه‌گنج شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران. این شهر مرکز شهرستان قلعه‌گنج این استان است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰، برابر با ۱۲٫۶۶۳ نفر بوده است. از آنجایی که قلعه گنج در گذشته به کلات گنج معروف بوده و بعضی از طوایف این منطقه به کلات گنجی معروف هستند، می‌توان چنین پنداشت که مردمان این نواحی در گذشته صاحب قنات‌ها، گنج‌ها، نعمت‌ها و آبادانی‌های فراوان بوده‌اند؛ بنابراین همان‌طور که از اسمش پیداست سرزمین حاصل‌خیزی و پردرآمدی است و در آن کشت انواع محصولات گرمسیری متداول است.

آب و هــوا قلعه گنج

آب و هــوا قلعه گنج گرم و نیمه مرطوب که در تابستان تا ۵۲درجه ســـانتیگراد ودر زمستان تا ٢ درجه ســـانتیگراد به زیر صفر نیز می رسد و میزان بارندگی در این منطقه به صورت متراکم می باشد و ممکن است در طول سال اصلا باران نبارد و گهگاهی از سال رودخانه ها نیز طغیان می‌کنند. مردم از گذشته با کشاورزی و دامداری زندگی کرده اند، کشاورزی این ناحیه بیشتر غلات بوده و درختان نخل خرما، گون، پرتقال، لیمو و نوعی قارچ صحرایی کمیاب به نام اگهر در دشت‌های این منطقه یافت می شود. گوسفند، بز، شتر و گاو از دام های مهم این منطقه هستند.
در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال ۹۴، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور در جمع مردم قلعه گنج گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تعیین شهر الگوی اقتصاد مقاومتی ملی، قلعه گنج برای این طرح انتخاب شده است و طرح توسعه و آبادانی ملی شهرستان قلعه گنج در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا